Змяні слова так, каб націск падаў на другі склад. Запішы
ўтвораныя словы, пастаў націск.
дом
ногі
стрэхі
горы
Устаў прапушчаныя літары о, э ці а.
н..чка, н..чаваць, стр..ляць, стр..льнуць, стр..лок, м ..хавікі
Падзялі
словы на склады. застолле,
шампіньён, паштоўка, вадзяны |
Устаў прапушчаныя літары е, ё ці я.
сн..гіры, кроп..лька, в..сялушка, в..снавы, п..нал, б..розкі
Спішы словы, устаўляючы ь ці апостраф.
аб..ява, л..ецца, вераб..і, п..еса, б..ецца, сям..я, вал.. ер, камп.. ютаh
З дадзеных слоў складзі і запішы сказы. Абазнач корань у аднакаранёвых словах.
У, рыбы, шмат, рэчцы, водзіцца. Сядзяць, дзень, рыбакі, цэлы, беразе, на. Вялікую, злавілі, аднойчы, рыбіну, яны. Суп, яе, смачны, атрымаўся, з, рыбны.
Падзялі тэкст на сказы. Пастаў
патрэбныя знакі прыпынку.
Бабёр
Сядзеў дзед Мірон, вудзіў рыбу пачуліся
гукі ён падышоў да кустоў на вузкай сцяжынцы сядзеў бабёр звер глядзеў на Мірона чорнымі вочкамі з іх сыпаліся буйныя слёзы бабёр выйшаў з ракі і не мог вярнуцца Мірон заняў яго дарогу
чала- век адышоў убок звер падскочыў і заспяшаўся да ракі
Паводле У. Ляўданскага
Запішы словы устаўляючы патрэбныя прыстаўкі -- без-
/бяз-, бес- /бяс-
..воблачны,
..кроўны, .. валосы, .. страшны, .. зямельны,
.. зубы.
Да
назоўнікаў падбярыце прыметнікі па пытаннях.
Трава (якая?)
______________ , лес (які?) _____________ , неба (якое?) ___________ , зоркі
(якія?) _______________ , рака (якая?) ____________ , поле (якое?)
_______________ .
Запішы словы устаўляючы патрэбныя прыстаўкі -- без-
/бяз-, бес- /бяс-
.. донны, ..концы, ..
сардэчны, .. дарожны, , ..людны, .. колерны
___________________________________________________
Запішыце
толькі роднасныя словы. Вызначце ў іх корань.
Ногі, ножкі, ножык,
ножанькі.
Вада, вадзічка, вадзіцель, падводны.
Змяніць словы па ўзору:
многа –
адзін
козы
- _________ цэны - _________
горы - _________
стрэлы - _______
устаўце У ці Ў.
Падкрэсліце дзеясловы.
Па..лік пайшо.. ..
лес да возера. Ён
сп..сці..ся да вады.
Там хлопчык ..бачы..
цікав..ю, до..г..ю рыбін.. .
Падкрэсліце назоўнікі і
вызначце іх род.
Зямля, песня, канцэрт, возера,
воблака, дзень, дзверы, хмара, неба, сабака.
Выпішыце апавядальны сказ.
На траве заіскрылася раса. Ці любіце вы збіраць грыбы? Раскажы мне, бабуля, казку!
У канцы сказаў пастаўце патрэбныя знакі пры-пынку.
На лузе вырасла высокая трава Давайце пойдзем у грыбы Што без вады плавае
Складзіце сказы з дадзеных слоў. Запішыце іх, устаўляючы ў словы прапушчаныя літары. У пер-шым сказе падкрэсліце літары, якія абазначаюць мяккасць зычных.
Раку, дзядз..ка, пайшоў, на, Куз..ма, акун..коў, абед, на, налавіў, ён.
Адкажыце на пытанні, ужываючы словы снежань, студзень. Адказы запішыце. Падкрэсліце ў сказах галоўныя члены.
а) Як называецца першы месяц зімы?
б) Як называецца першы месяц года?
в) На чым катаюцца дзеці зімой?
Дапоўніце сказы даданымі членамі. Запішыце сказы, падкрэсліце ў іх дзейнік і выказнік. Абазначце стрэлачкай су-вязь паміж словамі.
Надышло лета. Пячэ сонца. Расцвілі кветкі. За-спявалі птушкі.
7 мая
Памятныя мясціны — гэта мясціны, звязаныя з нейкімі падзеямі, пра якія не забываюць. У кожнага чалавека ёсць свой такі куточак, часцей за ўсё гэта бацькоўская хата, дом, дзе прайшло дзяцінства.
А ёсць месцы, памятныя для ўсіх жыхароў не толькі вёскі альбо горада, але і ўсёй краіны.
- Кім мы ганарымся?
Пазнаёмся са славутымі землякамі.
Мясціна, дзе я жыву. Наша наваколле
Прачытайце верш В. Жуковіча і скажыце, якое наваколле вы ўбачылі.
Ля крыніцы — медуніцы,
Каля рэчкі — поле грэчкі,
Дзе даліна — канюшына.
Ой ты, родная карціна!
грэчка |
канюшына |
Вывучы верш на памяць:
Я з сябрамі ў лес пайду,
Грыбы, ягады знайду,
Прынясу дахаты,
Будуць усе рады!
Запрашае шчыра дом,
Дом пад назвай «Гастраном».
Шакалад, пячэнне, сушкі,
Абаранкі і ватрушкі,
Сыр, цукеркі, хлеб духмяны,
Кошык яблыкаў, бананы —
Бы расквечана вітрына
Велікана магазіна!
В слове настауница ошибка- пропущена буква А
ОтветитьУдалить